u mnie objawy sa podobne zauważyłem to po wymianie pompy ABS trochę mnie to drażni bo myślałem żę jest coś nie tak ale widzę żę to normalny objaw
Pedał hamulca powoli wpadający do podłogi
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Tymonmembrana jest wymienialna czy trzeba całe servo wymieniać :?:
Hamulce mi się pogorszyły
Jeszcze jedno: marnie się wyraziłem pisząc że hamulce się pogarszają, ich poprostu prawie może nie być! Zrób test to zobaczysz jak to jest bez serva tzn jak uszkodzona jest memrana:
- na pustym, szerokim i długim odcinku drogi rozpędź auto do powiedzmy 40km/h i zahamuj, zapamiętaj wynik i wrażenia
- teraz to samo tylko że rozpędź auto do 50km/h wyłącz silnik (NIE WYJMUJ KLUCZYKÓW ZE STACYJKI!!!), przyhamuj lekko 2 razy tak aby auto zwolniło do 40 i żeby znikneło podciśnienie w servie nio i teraz wykonaj hamowanie do 0. Porównaj wynik i wrażenia
Po tym teście będziesz już wiedział co to znaczy uszkodzone servo
[ Dodano: Pon 19 Cze, 06 13:56 ]
Jeszcze tak ogólnie o tym jak poprawić skuteczność hamulców z bębnami z tyłu:
- raz na max. pół roku (zależy ile kto jeździ) oczyścić tylne hamulce tzn. papier ścierny i czyścimy zarówno szczęki jak i bębny. Oczyścić również i nasmarować wszystkie części współpracujące ze sobą tj samorególator, dźwigienki od szczęk, rozpierak od ręcznego itp. urzywając smaru miedzianego a do cylinderków- smaru silikonowego
- zawsze zwracać uwagę na naciąg linki hamulca ręcznego. Przy narmalnej jeździe linkę naciągnąć tak aby można było dźwignię zapiąć na 2 ząbek (nie wysilając się mocno) no i oczywiście uważać aby przy spuszczonym ręcznym koła nie blokowały. Dodam tylko że ja mam ustawiony ręczny na 1 ząbek i jest dla mnie OK. Dla tych którzy planują takie ustawienie zachęcam najpierw (po podciągnięciu) na sprawdzenie na pustej drodze jak autko się zachowuje!!! Piszę o tym ponieważ ABS troszkę głupieje :twisted:
Czyszczenie i smarowanie nie zaszkodzi a regulacja linki podniesie pedał hamulca
Proszę wszystkich którzy chcą napisać że to głupota o to aby zaczeli od sprawdzenia powyższej teorii a później dopiero pisali komentarze :evil:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Re: Pedał hamulca powoli wpadający do podłogi
Zamieszczone przez zyga998......gdy trzymam nogę na pedale hamulca powoli wpada on do podłogi .....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftOj kolego ma 90kkm na ori tarczach i nie dolega im NIC. Ojciec ma 23kkm w nowej i po tarczach i klockach nawet nie widac, zeby sie dobrze dotarly.
Zamieszczone przez MaicroftA jak kolega hamowal, to wlaczyl sie ABS czy nie :?: Sucho bylo :?:Octa&Focus driver.
Komentarz
-
-
Tymon, może się wygłupię, bo domyślam się jaki styl jazdy uprawiasz :twisted: , ale jeśli nie ty to może ktoś inny skorzysta.
Jak zaczynałem jeździć Octą, to parę razy o mało nie zabiłem się o kierownicę lub szybę po wciśnięciu hamulca. Niedawno zorientowałem się, że teraz tak nie ma. Owszem, przyzwyczaiłem się itd., ale przypadkowo przy okazji badania tematu wpadania pedału przy długim naciskaniu zrobiłem to b. mocno i o dziwo hamulce znów są ostre. Zapewne zebrał się jakiś syf za tłoczkami na granicy ich zwykłego skoku i trzeba było go przepchnąć dalej. :lol: No i wyszło, że na codzień uskuteczniam PSH :shock: :twisted: pomimo, że raczej nie jeżdżę na codzień wolno, tyle, że staram się przewidywać co się stanie i stąd mało okazji do ostrego hamowania.
A jeśli chodzi o wpadający pedał, to też tak mam. Rozumiem, że to normalne, że po takim opadnięciu a potem napompowaniu pedał wstaje i jest znów gotów do podróży na dół. :?:
Komentarz
-
-
No ja nie wiem...
Testowałem w kilku furach "wpadanie" hamulca. W każdym z ABSem pedał wpada. Wydaje mi się że wynika to z działania pompy ABSu. Jak się na śłiskim depnie do dechy (chyli tak jak powinno się hamować z ABSem) to pedał się zagłębia. Co do dziwnych zachowań hamulców to .... Polecam wymianę regularną płynu hamulcowego. Najlepiej co roku. Średnio uzdolniony domowy majsterklepka poradzi sobie z tą czynnością. Klocki hamulcowe należy wymieniać SAMEMU. Wiem, że nie wszyscy umieją i nie wszystkim się chce. Ale to daje gwarancję poprawnego działania hamulców. Przy wymianie klocków trzeba bardzo dokładnei sprawdzić stan osłon przeciwpyłowych w zaciskach. Wyczyścić kołki prowadzące zacisk i nie smarowac ich!!!! To jest ważne bo one doskonale pracują na sucho. Opisuję tu przednie zaciski w mojej TDI 110KM. Najprawdopodobniej w Classicu 1.6 zaciski są inne. To znaczy na pewno sa inne i budowa zacisku może być inna. Może być tak jak w tylnych zaciskach. To znaczy prowadnice są tam smarowane i sa osłonięte mieszkami gumowymi.
Zaciski trzeba zawsze dokładnie wyczyścić z błota. Miejsca prowadzenia klocków w zacisku dobrze oczyścić. Zbiera się tam syf i tlenki związane z korozją zacisków.
A poza wszystkimi sprawami po prostu trzeba jak najmniej używać hebli Czyli jeździć płynnie. Wtedy klocki spokojnie robią 80kkm a tarcze na loozie 120kkm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ryży KońWyczyścić kołki prowadzące zacisk i nie smarowac ich!!!! To jest ważne bo one doskonale pracują na sucho.
P.S. Zasicki nie korodują :idea: jedynie rzeczy stalowe znajdujące się w nich
PozdrowionkaNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ryży KońNo ja nie wiem...
Testowałem w kilku furach "wpadanie" hamulca. W każdym z ABSem pedał wpada.
Fiat Punto
Fiat Marea
Volvo 960
Opel Vectra B i C
Opel Astra I i II
Ford Focus
W żadnym z wymienionych samochodów pedału nie dało się wcisnąć do podłogi (nie jestem ułomek).Problem Octavii nie polega na dużym skoku pedału tylko na tym, że da się go napompować !Octa&Focus driver.
Komentarz
-
-
Z efektem pompowania tez sie spotkalem, wysokosc skutecznego dzialania hamulca zalezala u mnie od stanu tarcz i klockow - po wymianie klockow z tylu na nowe wyraznie wyzej, co chyba jest zrozumiale.
Efekt ktory opisuja tu koledzy - czyli powolne "schodzenie" pedalu przy przytrzymaniu jest ponoc normalny przy ABS.
A co do takiego efektu ze jak sie plynnie dociska to inaczej hamuje niz jak sie gwaltownie wcisnie to podobno jest system asystenta hamowania i rzeczywiscie jest kolosalna roznica.
Proponuje spprawdzic to tak ze najpierw sie rozpedzic do jakiejs predkosci i troche zwolnic i nie puszczajac hamulca docisnac na max, nastepnie rowniez sie rozpedzic ale za to odrazu gwaltownie wdepnac.
Doznalem szoku jak mnie Bernardo z Karolem uswiadomili ze cos takiego jest
Komentarz
-
-
dobrygrzeswawa czy rozkładałeś kiedyś przednie zaciski w Octavii? Kołki prowadzące zacisk chodzą w gumowych tulejach. Te gumy trochę się wyrabiają i przy przebiegu powiedzmy 100kkm nie ma sensu smarowanie bo jedyne co może ise stać to smar wyłapie syf z otoczenia i taka mikstura zdemoluje gumki do końca. Bardzo podobne zaciski miałem w AR156. Prowadnice smaruje się jeśłi sa osłonięte gumowymi mieszkami tak jak ma to miejsce w tylnych zaciskach Octy. No i nie wiem skąd ta ciekawa teoria, że zaciski nie korodują ....
BTW xekon dobrze pisze.
Komentarz
-
-
expat, niewiem o co wam chodzi to juz moja druga OI i naprawde ma fajne i czułe hamulce lekko depne, auto hamuje idealnie im bardziej depcze tym mocniej staje ,nie rozumiem waszego problemu i nigdy mi pedał w podłoge nie wpadał bo ABS go wypychał . pozdrawiam[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ryży Końdobrygrzeswawa czy rozkładałeś kiedyś przednie zaciski w Octavii?
Zamieszczone przez Ryży KońKołki prowadzące zacisk chodzą w gumowych tulejach.
Zamieszczone przez Ryży KońTe gumy trochę się wyrabiają i przy przebiegu powiedzmy 100kkm nie ma sensu smarowanie bo jedyne co może ise stać to smar wyłapie syf z otoczenia i taka mikstura zdemoluje gumki do końca
Zamieszczone przez Ryży KońBardzo podobne zaciski miałem w AR156.
Zamieszczone przez Ryży KońNo i nie wiem skąd ta ciekawa teoria, że zaciski nie korodują ....
[ Dodano: Sro 21 Cze, 06 11:47 ]
Czuję że zaraz dostaniemy bana za tą wymiane poglądów :szeroki_usmiechNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RomanSTo istnieją przednie zaciski aluminiowe
Przeczytaj uważnie to powyżejNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Pozatym z zaciskami z czystego aluminium nie spotkałem się jeszcze, tak samo jak nie słyszałem o felgach z czystego Alu. Raczej jest to materiał za miękki żeby występywać w takich częsciach jako jedyny związek. Wydaje mi się że głównie jest wykorzystywane ponieważ jest lekkie i dobrze odprowadza ciepło (napewno zalet jest więcej)
[ Dodano: Sro 21 Cze, 06 13:09 ]
Zamieszczone przez Ryży KońA co masz do AR? Miałem dwie AR 156 i były w kakę fajne furki
Zapewniam cię że przednie ślizgacze (jak zwał tak zwał) lepiej pracują na sucho.NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicrofttompol, Ja jezdze na kilka aut starszych i teraz juz wiem ze jak wsiadam do mnie to sprzeglo bierze normalnie, a nie samej gorze, oraz hamulec lekko i powoli naciskac i starczy, a nie zapierac sie bo i tak hamuje do bani.
Komentarz
-
-
Witam. Czytam że powolne wpadanie pedału hamulca przy ABS to normalna rzecz, to nieprawda mam octe z 2001 1,9 TDI 90 KM, przez cztery lata było normalnie, pedał nie wpadał do podłogi, wjechałem na szarpaki i klops, miałem przejechane 70kkm. Wszyscy znajomi mechanicy twierdzili że to pompa, niestety kasa w błoto wymiana i pedał dalej wpada. Wielu twierdzi że też tak ma i się nie przejmują, ja narazie też jeżdżę, ale mam obawy że kiedyś hamulce się skończą i będzie wielkie bum, a tego bym chciał uniknąć. Dlatego czekam na sugestie co by to mogło być. (hamulce przód tarcze klocki wymieniane 5 miesięcy temu, tył bębny szczęki wymienione tydzień temu)
Komentarz
-
-
Moze z tym wpadaniem pedalu hamulca ma jakis zwiazek MBA czyli mechaniczne wspomaganie naglego hamowania tylko ze ono jest ponoc w autach 2002 i nowszych .... U mnie kilka razy przy gwaltownym hamowaniu pedal wpadl nizej (ale nie do podlogi ! ) ale sila hamowania byla dobra nawet lepsza niz jakby wcisnac mocno ale powoli ... sam nie wiem w kazdym razie hamulce faktycznie nie sa najlepsze ale do mojej w wiekszosci "rodzinej" jazdy moga byc - chociaz jak sie niedlugo klocki skoncza to biore jakies lepsze Ferrodo czy EBC :-)Czader
OCTA COMBI 2003 ALH
Komentarz
-
-
Czader, ciekawe z tym MBA - bo mam 2001 i wyglada mi na to ze jest a co do samego "wpadania" to wlasnie sprawdzilem i to nie jest wpadanie tylko powolne ustepowanie, wcale nie do konca tylko do pewnego momentu i zachowuje jeszcze przy tym pewna sprezystosc - czyli nie staje na koncu i juz. No i do tego trzeba sie niezle postarac bo wcale tak lekko nie wchodzi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dobrygrzeswawaRomanS napisał/a:
To istnieją przednie zaciski aluminiowe
Jeśli nazwać, szczątkowe utlenianie ALUMINIUM I MET.PODOBNYCH zawartych w STOPIE z którego odlany jest zacisk
Przeczytaj uważnie to powyżej
No to teraz wprost : wyraziłem tylko zdziwienie, że ktoś ma przednie zaciski aluminiowe, ja mam przednie zaciski ŻELIWNE i w tym momencie tylko to napisałem, jaśniej już nie umiem W tym momencie pisanie o tajemniczych stopach (nie wiem co miałeś na mysli pisząc o "ALUMINIUM I MET. PODOBNYCH"- zwłaszcza te "podobne" są dosyć tajemnicze) świadczy chyba o tym, że było się na wagarach zamiast na lekcji metaloznawstwa :diabelski_usmiech. Czy mam przytaczać definicję żeliwa ?Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RomanSświadczy chyba o tym, że było się na wagarach zamiast na lekcji metaloznawstwa
Pozatym PEACE
Myśle cały czas czemu z tym pedałem się tak dzieje i za cholere nic konkretnego nie przychodzi mi do głowy. Stawiałem na pompe ale już nie jeden z kolegów wymieniał i nic to nie dało. Może odpowiedzialna za to jest pompa od ABS-u :?: Musze gdzieś poszukać schematu ukł. hamulcowego z ABS-em i go dokładnie przestudiować. Ciekawe czy w innych autach po jakimś czasie taż to wychodzi bo przecież raczej w nowych brykach tak nie jest a to oznacza że coś,gdzieś się złego dzieje
[ Dodano: Czw 22 Cze, 06 00:23 ]
A, pamiętam że u mnie zaczął pedał wpadać po wymianie płynu w ASO :evil:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
Komentarz